Ministery of education, Deelvraag 2

Hoe worden leraren voorbereid op het uitvoeren van het door de overheid beschreven beleid?

Schermafbeelding 2017-10-30 om 12.31.31.png

  • Er is een helder wettelijk kader en er zijn voldoende financiële middelen ter beschikking
  • Leraren worden als serieuze stakeholders gezien die worden uitgenodigd voor het debat over inclusief onderwijs, er worden bijeenkomsten georganiseerd
  • beleid wordt bottum-up ingevoerd, getracht wordt vertegenwoordigers te spreken van elke school die mede zorg gaan dragen voor meer eigenaarschap op het gebied van implementeren van inclusief onderwijs
  • ze worden gezien als stakeholders die geprofessionaliseerd dienen te worden en gefaciliteerd dienen te worden
  • er worden op ministerieel niveau diverse problemen onderkend uit de huidige praktijk : * tekort aan docenten wat veroorzaakt wordt door gebrek aan status en hoogte van salaris

Conclusie:

We hebben gesproken met gedreven en ervaren bestuurders met een groot hart voor inclusief onderwijs. Zij hebben voldoende visie, maar zoeken naar verbinding met het werkveld om het beleid te implementeren.

Advertentie

Een reactie op “Ministery of education, Deelvraag 2

  1. Deelvraag 2 luidt: Hoe worden leraren voorbereid op het uitvoeren van het door de overheid beschreven beleid? Ik ben benieuwd of jullie hier meer over kunnen vertellen? Is het opgenomen in de lerarenopleidingen/scholingen voor zittende docenten, etc? De punten die jullie hierboven noemen lijken kaders te geven, maar geven nog geen inzicht in deelvraag 2.

    Like

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s